Cepheid-Logo
Informationen anfordern
Standort / Sprache

{{headingText}}

{{paragraphText}}

{{continueBtnLabel}}

{{initials}}

Main Menu
Standort / Sprache

{{headingText}}

{{paragraphText}}

{{continueBtnLabel}}

Informationen anfordern

Informationen anfordern

Xpert® SA Nasal Complete

S. aureus and MRSA (Nasal Complete) computer generated depiction.

Detection of S. aureus and MRSA in about 65 minutes

Der Bedarf

an ill woman listens to a physician
  • Up to 30% of the population is asymptomatically colonized with S. aureus1
  • S. aureus colonization is associated with an increased risk of severe infections, including surgical‑site and non‑surgical infections, which contribute to increased morbidity and mortality1
  • Perioperative therapeutic strategies vary depending on colonization of MRSA or MSSA2
(1) Kluytmans J, et al. Nasale Übertragung von Staphylococcus aureus: Epidemiologie, zugrunde liegende Mechanismen und damit verbundene Risiken. Clin Microbiol Rev. 1997 Jul;10(3):505-20.
(2) Infektionen mit Piraino B. Staphylococcus aureus bei Dialysepatienten: Schwerpunkt auf Prävention. ASAIO J. 2000 Nov-Dec;46(6):S13-7.

Die Lösung

a male and a female researchers scanning cepheid test cartridges
  • Xpert SA Nasal Complete is a qualitative in vitro diagnostic test designed for the detection of S. aureus and methicillin-resistant S. aureus (MRSA) from nasal swabs in patients at risk for nasal colonization
  • Identification of S. aureus nasal carriers can support implementation of infection control strategies

Der Vorteil

a smiling female doctor attends an elderly woman
  • Reliable detection of S. aureus and MRSA supports infection control and surveillance activities in healthcare settings4
  • Published studies have demonstrated that MRSA infections are associated with increased healthcare costs5
  • Minutes of hands-on time with results in about 1 hour on a random-access platform
(3) Critchley IA. Eradikation der nasalen MRSA-Besiedlung als Strategie zur Infektionsprävention. Drug Discov. Today. 2006;3(2):189-95.
(4) Yu VL, et al. Staphylococcus aureus in der Nase und Infektionen bei Hämodialysepatienten. Wirksamkeit der Antibiotikaprophylaxe. N Engl J Med. 1986 Jul 10;315(2):91-6.
(5) Murphy D, et al. Mit den Mythen aufräumen: Die wahren Kosten von nosokomialen Infektionen. Ein APIC-Briefing. Feb. 2007. Abgerufen Mai 2020. http://www.thainapci.org/download-guideline-6.pdf/
(6) Engemann JJ, et al. Nachteilige klinische und wirtschaftliche Ergebnisse aufgrund von Methicillin-Resistenz bei Patienten mit Staphylococcus aureus-Infektionen an der Operationsstelle. Clin Infect Dis. 2003 Mar 1;36(5):592-8. Epub 2003 Feb 7.
(7) Anderson, DJ. Klinische und finanzielle Folgen von methicillinresistenten Staphylococcus aureus-Infektionen an der Operationsstelle: Eine multizentrische Matched-Outcomes-Studie. PLOS One. 2009 Dec 15. Aufgerufen im Mai 2020. https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0008305
(8) Bode LG, et al. Vorbeugung von Infektionen an der Operationsstelle bei nasalen Trägern von Staphylococcus aureus. N Engl J Med. 2010 Jan 7;362:9-17.
(9) Mackie DP, et al. Verringerung der Wundbesiedlung mit Staphylococcus aureus durch nasales Mupirocin und selektive Dekontamination des Verdauungstrakts bei großflächigen Verbrennungen. Burns. 1994;20 Suppl 1:S14-7; discussion S17-8.
(10) Kooistra-Smid M, et al. Molekulare Epidemiologie der Staphylococcus aureus-Besiedlung in einem Verbrennungszentrum. Burns. 2004 Feb;30(1):27-33.
(11) Noskin GA, et al. Die Belastung der Krankenhäuser in den Vereinigten Staaten durch Staphylococcus aureus-Infektionen. Arch Intern Med.2005;165(15):1756–1761.

Bessere Ergebnisse erzielen

Informationen anfordern

Einblicke

Get More Insights
Powered by Translations.com GlobalLink Web SoftwarePowered by GlobalLink Web